سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

کلوتریمازول دارویی است که حاوی کلوتریمازول است زیرا ماده فعال کلوتریمازول است. این برای درمان عفونتهای قارچی سطحی ، از جمله عفونت های واژن است. چطور به کارش می بری؟ به خواندن ادامه دهید ، زیرا همه چیز را در مورد آن خواهیم گفت

بسته به نوع درمانی که می خواهید ، کلوتریمازول را می توانید به عنوان یک کرم یا پودر برای استفاده های پوستی ، به عنوان یک کپسول نرم یا یک قرص واژینال پیدا کنید. کلوتریمازول ماده فعال آن است . بنابراین ، به ما بپیوندید تا به شما بگوییم چه کاربردها و عوارض جانبی احتمالی کلوتریمازول چیست.

موارد استفاده و نشانه های درمانی خستگی

کلوتریمازول برای درمان موضعی عفونتهای قارچی سطحی ناشی از درماتوفیتها ، قارچها و مخمرها مانند:

  • عفونت های درماتوفیت: tinea ( Tinea pedis ، tinea manuum ، tinea cruris و tinea corporis)
  • Pityriasis Versicolor
  • کاندیدیازیس Vulvovaginal
  • کاندیدیازیس بالانیت

کلوتریمازول - چگونه کار می کند

کلوتریمازول یک ضد قارچ است که از گروه ایمیدازول بدست می آید و از رشد قارچ ها جلوگیری می کند. بنابراین ، در سطح سنتز ارگوسترول ، استرول که غشای سلولی قارچ ها و برخی مخمرها را تشکیل می دهد ، عمل می کند.

مهار سنتز ergosterol باعث تغییر ساختاری و عملکردی غشای سیتوپلاسمی می شود. این امر باعث تغییر در نفوذپذیری غشاها می شود که در نهایت باعث پارگی سلول می شود.

علامت کلوتریمازول.
کلوتریمازول دارویی است که حاوی کلوتریمازول به عنوان ماده فعال است. این برای درمان عفونت های قارچی است.

چگونه کلوتریمازول را اعمال می کنید؟

شکل تجویز معمولاً جلدی یا مستقیماً در ولو است. مدت زمان درمان بستگی به محل و میزان عفونت قارچی دارد. به طور کلی ، پزشکان موارد زیر را توصیه می کنند:

  • عفونت های پوستی: 3 تا 4 هفته
  • Pityriasis Versicolor: 1 تا 3 هفته
  • کاندیدیازیس وولواژینال یا بالانیت کاندیدیازیس : 1 تا 2 هفته

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم ، سایر قالب های این دارو در بازار موجود است. برخی از آنها برای درمان التهاب واژن هستند و یا به صورت قرص واژن یا یک کرم واژینال با اپلیکاتور وارد می شوند. استفاده از آنها بستگی به محل عفونت دارد.

دستورالعمل کلوتریمازول به شما توصیه می کند که مناطق آسیب دیده را خیلی قبل از استفاده تمیز و خشک کنید. سپس باید یک لایه نازک از کرم را روی ناحیه آسیب دیده و مناطق اطراف آن بمالید. در آخر ، ماساژ سبک انجام دهید تا پوست کاملاً جذب کرم شود. شما باید آن را 2 تا 3 بار در روز استفاده کنید.

توجه داشته باشید که یک نوار کرم تقریباً 3/4 اینچ ، برای درمان ناحیه ای از اندازه دست - هر دو طرف کافی است. (4/4 اینچ تقریباً به همان طول از بالای فالانکس یک انگشت شاخص است.)

موارد منع مصرف

اگر از حساسیت به کلوتریمازول ، سایر داروهای ضد قارچی گروه ایمیدازول یا هر یک از داروهای تحریک کننده آن رنج می برید ، نباید از کلوتریمازول استفاده کنید .

عوارض جانبی احتمالی کلوتریمازول 

برخی از رایج ترین عوارض جانبی احتمالی کلوتریمازول عبارتند از:

  • مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن ، مانند واکنشهای آلرژیک (سنکوپ ، افت فشار خون ، تنگی نفس ، کهیر).
  • مشکلات پوستی و زیر پوستی مانند تاول ، ورم ، اریتم ، خارش ، احساس سوزش ، سوزش ، بثورات و غیره.

این علائم معمولاً به این معنی نیست که شما باید درمان را متوقف کنید و در روزهای اول با استفاده از کلوتریمازول شایع تر است.

اثرات Canesten چیست؟

کنستن می تواند منجر به عوارض جانبی در سطح سیستم ایمنی بدن و روی پوست شود. با این حال ، همه مردم آنها را تجربه نمی کنند.

آیا کلوتریمازول  برای کاندیدیازیس در دوران بارداری بی خطر است؟

به طور کلی ، کاندیدیازیس در دوران بارداری خطری ندارد و مانند برخی بیماری های مقاربتی و سایر عفونت ها ، رشد جنین را مختل نمی کند. در حقیقت ، کلوتریمازول یکی از داروهایی است که خانم ها در دوران بارداری معمولاً از آن استفاده می کنند.

این امر به این دلیل است که هم تحقیقات تجربی و هم بعد از بازاریابی نشان می دهد که هنگام استفاده از کلوتریمازول در دوران بارداری هیچ اثر مضر بر روی مادر و فرزند وی وجود ندارد با این حال ، شما باید مزایای استفاده از دارو را قبل از تجویز آن در 3 ماه اول بارداری ارزیابی کنید.

شما ممکن است علاقه مند باشید: 6 عادت که باعث عفونت های مخمر واژن می شود

علاوه بر این ، یک مطالعه جدید نشان داد که زنان مبتلا به کاندیدا در سه ماهه دوم بارداری در معرض خطر بیشتری از تولد زودرس و داشتن یک نوزاد کم وزن نسبت به کسانی که دارای کاندیدا در سه ماهه اول بارداری خود هستند.

اگرچه این نوع عفونت خطری برای نوزاد متولد نشده ایجاد می کند ، اما می توانند در زمان زایمان آن را منقبض کنند. مادران در صورت تماس با واژن خود در هنگام تولد طبیعی ، کاندیدیازیس را به فرزندشان منتقل می کنند. بنابراین ، اگر فکر می کنید در حین بارداری ممکن است دچار عفونت کاندیدیازیس واژن شوید ، باید آن را توسط پزشک خود اجرا کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی