سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

وازکتومی یک روش جراحی ساده ، ایمن و بسیار مؤثر است که به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری برای مردان استفاده می شود. این امر بر زندگی جنسی فرد تأثیر نمی گذارد و در بسیاری موارد قابل برگشت است.

وازکتومی یک مداخله ساده جراحی است که نوعی کنترل تولد مردان است. این یک روش بسیار ایمن و بسیار مؤثر برای جلوگیری از دائم بارداری است .

این روزها تعداد بیشتری از مردها تصمیم به وازکتومی دارند. با این حال ، این تصمیمی است که دلالت بر آگاهی و مسئولیت در مورد کنترل تولد دارد. برای مردان جوانی که شریک زندگی ندارند و یا دچار یک بحران رابطه می شوند ، توصیه نمی شود.

یک مرد فقط در صورتی که کاملاً مطمئن باشد که نمی خواهد در آینده فرزندی بیولوژیکی داشته باشد باید وازکتومی داشته باشد. این یک روش نسبتاً دائمی است و بنابراین تصمیمی که سزاوار بررسی دقیق باشد.

وازکتومی چیست؟

مردی درد.

 

وازکتومی یک عمل جراحی است که در آن جراح جراحان واسفرون را قطع می کند . این مجاری ها اسپرم را از بیضه به مجرای ادرار منتقل می کنند. پزشک آنها را قطع می کند تا دیگر نتوانند آن عملکرد را انجام دهند و بنابراین اسپرم بدون مسیر خروج در بیضه ها گرفتار می شود.

از آنجا که اسپرم دیگر نمی تواند بدن مرد را ترک کند ، ممکن است برای مردی که تحت وازکتومی قرار دارد ، یک زن را تحریک نکند. این روش در 99.9٪ موارد مؤثر است و در اصل مردان را عقیم می کند. با این حال ، باید به خاطر داشته باشید که اسپرم سلولی است که هنگام پیوستن به تخمک ماده ، حاملگی می کند. یک مرد می تواند مقاربت جنسی داشته باشد ، انزال کند و منی را بعد از وازکتومی خارج کند. با این حال ، هیچ اسپرم در مایع منی وجود ندارد ، بنابراین لقاح غیرممکن است.

بیشتر بدانید: بررسی مزایا و عوارض عمل وازکتومی

روش

وازکتومی جراحی سرپایی است که به راحتی در کلینیک یا مطب پزشک انجام می شود. به بی حسی موضعی احتیاج دارد ، به این معنی که بیمار در طی عمل بیدار است اما احساس درد نمی کند. اولین کاری که کارمندان مراقبت های بهداشتی انجام می دهند ، تراشیدن و تمیز کردن کتف است و پس از آن ، منطقه را برای انجام مداخله بیهوش می کنند.

دو روش برای انجام وازکتومی وجود دارد: با برش و بدون برش . در حالت اول ، یک جراح دو برش کوچک با پوست سر در ناحیه فوقانی بیضه ایجاد می کند. سپس انتهای واشرهای دفن را برش داده و می چسباند و زخم را با بخیه یا لاستیک جراحی می بندد.

در وازکتومی بدون برش ، پزشک واز دفنر را پیدا می کند و سپس یک بی حسی را تزریق می کند. سپس آنها سوراخ بسیار کوچکی را در همان scrotum ایجاد می کنند ، مجاری را پیوند می دهند و بخشی از آنها را برش می دهند. برای اتمام ، آنها سوراخ را با بخیه یا لاستیک جراحی مهر می کنند.

وازکتومی: قبل و بعد

یک جراح که عمل می کند.

 

معمولاً ، این نوع مداخله به آمادگی حداقل نیاز دارد. این کنترل شامل کنترل داروهای مصرفی و کاهش یا سرکوب آنهایی است که می توانند مانع از انعقاد شوند. این معمولاً 10 روز قبل از عمل انجام می شود.

پس از انجام عمل ، مردان حداقل باید سه یا چهار روز از بریس اسکروتومی استفاده کنند. ممکن است کبودی و التهاب وجود داشته باشد ، اما معمولاً یک یا دو هفته بعد از عمل از بین می روند . به طور معمول ، یک مرد می تواند فعالیت خود را طی 3 تا 7 روز از سر بگیرد.

این یک روش بسیار ایمن است ، اما خطرات زیادی نیز وجود دارد . ناراحتی طبیعی شامل درد و التهاب است که با استفاده از داروهای تسکین دهنده درد یا با قرار دادن یخ در آن منطقه قابل کنترل است. اگر درد غیرقابل تحمل است با پزشک خود مشورت کنید. در برخی موارد ، ممکن است یک عفونت وجود داشته باشد ، اما کنترل آن با آنتی بیوتیک معمولاً آسان است. تب نشانه عفونت است و نیاز به مداخله فوری پزشکی دارد. همین مورد در مورد خونریزی یا التهاب بیش از حد نیز پیش می رود.

چیزهایی که باید در نظر بگیرند

وازکتومی به هیچ وجه بر جنسیت مرد تأثیر نمی گذارد و هر کسی که تحت این عمل قرار گرفته باشد می تواند بعد از یک یا دو هفته رابطه جنسی برقرار کند. با این وجود ، هنوز هم احتمال بارداری در طول سه ماه اول وجود دارد ، بنابراین ممکن است بخواهید در این دوره از روشهای پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

این روش گاهی برگشت پذیر است ، اما در بعضی موارد ، اینگونه نیست. معکوس گران تر و پیچیده تر است ، و هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد. به همین ترتیب ، توجه داشته باشید که اگرچه وازکتومی یک روش پیشگیری از بارداری است ، اما از بیماری های مقاربتی جلوگیری نمی کند . بنابراین ، شما هنوز هم می خواهید با هر شریک جدیدی از کاندوم استفاده کنید .

منبع: وازکتومی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی