سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

 

بسیاری از خانم ها دوره های نامنظمی دارند. بیشتر اوقات ، گذراندن دوره طولانی استرس ممکن است بر چرخه طبیعی شما تأثیر بگذارد ، در نتیجه اواخر یا اوایل دوره است. بسیاری از خانم ها از دوره های نامنظم رنج می برند که می تواند ناشی از بسیاری موارد باشد. برخی از دلایل احتمالی این بیماری را در مقاله جالب ما کشف کنید! ممکن است عوامل مختلفی وجود داشته باشد که تعیین می کنند چه زمانی پریود شما می شود. بدون شک تغذیه و سلامتی شما برای داشتن رفتار عادی ضروری است. به همین دلیل است که ما می خواهیم این مقاله را به شما بگوییم تا تمام نکات خود را برای شما بیان کنیم تا بدانید علائم مشخصی از کجا به وجود می آید و چگونه می توانید با کمک و مشاوره پزشک در حل آنها کمک کنید. اگر علائم نامنظم دارید ، یادتان باشد که با پزشک ملاقات کنید. خیلی مهم است.

دوره های نامنظم چیست؟

احتمالاً بیش از یک بار این اتفاق برای شما رخ داده است و شما را ترسیده است: دوره شما هرگز نرسیده است ، می دانستید که باردار نیستید و دردهای معمولی را برای شما نشان نمی دهد. ممکن است شما نیز دارای لکه بینی نامنظم بوده باشید.

چرخه قاعدگی عادی بین 21 تا 35 روز طول می کشد تا زمان شروع دوره شما. معمولاً دوره های نامنظم برای پنج یا شش سال اول است. اما هرچه پیرتر می شوید ، تا زمانی که به سن 40 یا 45 سالگی نرسید ، مرتب منظم می شوند ، یعنی زمانی که یائسگی به تدریج شروع می شود.

بی نظمی فرآیندهای غیر طبیعی است که می توانید بلافاصله با درد ، دوره های از دست رفته یا دوره هایی که دو بار در یک ماه به وجود می آید را تشخیص دهید.

در مرحله بعد ، علل احتمالی دوره های نامنظم را یک به یک بررسی خواهیم کرد.

دوره های دیررس

اولین چیزی که باید رد کنید بارداری است. با توجه به این نکته ، هنگامی که پریود خود را در سه ماه نگذاشتید ، باید آن را دچار آمنوره قلمداد کنید.

اما آرام باشید زیرا این بیشتر اوقات با دوره های استرس همراه است. به عنوان مثال ، هنگامی که شما بسیار عصبی هستید ، هنگامی که دوره های اضطرابی را پشت سر می گذارید ، وقتی استرس زیادی دارید ، یا حتی به دلیل مرگ کسی که به شما نزدیکی داشته است ، می باشد.

طبیعی است که بدن شما تحت تأثیر قرار گیرد. همچنین ممکن است به دلیل عدم تغذیه ، بی اشتهایی ، مصرف برخی داروهای خاص و حتی چاقی باشد. بی نظمی تیروئید یا هر مشکل هورمونی دیگری نیز می تواند تعیین کند که چرا پریود خود را طی نمی کنید.

چه می توانم بکنم؟

علاوه بر مراجعه به پزشک ، می توانید برخی از توصیه های ساده و طبیعی را نیز برای کمک به تنظیم بدن خود دنبال کنید:

  • رژیم غذایی خود را بهتر کنید: از چربی ها و شیرینی ها خودداری کنید و مصرف مایعات ، میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید.
  • پاپایا برای کمک به تنظیم دوره شما بسیار توصیه می شود.
  • تزریق رازیانه: آنها برای کمک به تنظیم چرخه های شما ایده آل هستند. اگر به مدت دو هفته دو فنجان کوچک در روز بنوشید ، ممکن است متوجه تغییرات مثبتی شوید.

الیگومنوره

الیگومنوره زمانی است که چرخه هایی دارید که بسیار گسترش یافته است. بعضی اوقات ممکن است به دلیل سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) باشد.

نارسایی زودرس تخمدان

در بعضی موارد ، زنان حتی 45 ساله نشده اند و دوره آنها متوقف می شود. آنها تخمک گذاری را متوقف کرده اند. زنان مبتلا به این مشکل ممکن است دوره پریود خود را متوقف کرده یا بسیار نادر از آن تجربه کنند. این به دلیل نارسایی زودرس تخمدان است.

پوکی استخوان ممکن است باعث این مشکل شود. بنابراین ، ممکن است شما به یک درمان هورمونی تعارف نیاز داشته باشید.

دیسمنوره

دوره های بسیار دردناک زنانی که از پریودهای بسیار رنج می برند ، از این درد احساس ناتوانی می کنند. اگرچه این یک بیماری بسیار جدی نیست ، اما برای زندگی روزمره بسیار مشکل ساز است. داروهای خانگی مانند حمام گرم یا استفاده از گیاهان با خاصیت ضد درد می توانند در این مواقع ماه کمک کنند.

آندومتریوز

آندومتریوز

اگر قبل و بعد از پریود و مدت طولانی که بسیار سنگین است ، درد دارید ، ممکن است این علائم آندومتریوز باشد. این اساساً رشد غیر طبیعی بافت داخل رحم زن است که می تواند باعث نازایی شود.

این یک بیماری جدی است که به درمان نیاز دارد ، به همین دلیل مهم است که هنگام مشاهده هرگونه علائمی به پزشک مراجعه کنید.

فیبروئید رحم

آنها شایعترین تومورهای غیر سرطانی هستند که زنان در سن باروری از آن رنج می برند. برخی از علائم احتمالی فیبروم های رحمی دوره های بسیار سنگین و خونریزی در چرخه میانی است. بعضی اوقات داروها می توانند رشد آنها را متوقف کنند. در موارد دیگر ، عمل جراحی برای خلاص شدن از شر آنها لازم خواهد بود.

بنابراین ، مراقب هرگونه علائمی باشید. هرگونه بی نظمی که در بدن مشاهده می کنید ، گاهی اوقات نشانه چیز دیگری است: استرس ، تغذیه نامناسب یا بیماری که باید بخاطر سلامتی خود آن را درمان کنید. فقط مراقب باشید!

نظرات (۱)

سلام و خسته نباشید .وبلاگ زیبا و خوبی دارید.اگر مایل به تبادل لینک هستید خوشحال میشم با سایت روبکا تبادل لینک(پیوند دوستان) داشته باشید با این کار به مدت کمی بازدید شما افزایش پیدا میکنه.منتظرتونم حتما بهم سر بزنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی