سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

غذاهایی با چربی های سالم تهیه کنید

چاقی و اضافه وزن عوارض و مشکلات زیادی به همراه دارد.یکی از علت های چاق ،میزان مصرف چربی ها است. چربی ؛گاهی جایگزین برخی کربوهیدرات ها می شود و به طور معمول بیش از 50٪ کالری را در رژیم کم کربوهیدرات تشکیل می دهد. بنابراین ، مهم است که چربی هایی را انتخاب کنید که نه تنها طعم را بهبود می بخشند بلکه به سلامتی شما نیز کمک می کنند.

دو مورد از سالم ترین گزینه ها روغن نارگیل خالص و روغن زیتون خالص است. روغن نارگیل ویرجین یک چربی بسیار اشباع شده  است که در دمای بالای پخت و پز بسیار پایدار است. بیشتر چربی های آن تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​(MCTs) است ، که ممکن است چربی شکم را کاهش داده و کلسترول HDL را افزایش دهد . علاوه بر این ، ممکن است این MCT ها اشتها را کاهش دهند. در یک مطالعه مشخص شد ، مردانی که صبحانه غنی از MCT می خورند نسبت به مردانی که صبحانه ای زیاد با تری لیسیریدهای زنجیره ای طولانی میل می کردند ، به میزان قابل توجهی کمترناهار مصرف کردند.

همین موضوع در روند کاهش وزن نیز بسیار تاثیر گذار بوده و افراد مطالعه شده ،دارای کاهش وزن چشمگیری بودند. نشان داده شده است که روغن زیتون خالص باعث کاهش فشار خون و عملکرد سلول های شریان شما می شود و از افزایش وزن جلوگیری می کند .

نتیجه :

تهیه غذاهای کم کربوهیدرات با چربی های سالم می تواند باعث افزایش طعم و احساس پر بودن و بهبود سلامتی شما شود.

  به خواندن برچسب های مواد غذایی کنید

نگاهی به برچسب های مواد غذایی می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد میزان کربوهیدرات غذاهای بسته بندی شده را به شما ارائه دهد.

اگر یک بسته  چند وعده ای  حاوی 7 گرم کربوهیدرات در هر وعده باشد و 4 وعده را تشکیل دهد ، در صورت خوردن کل بسته  در نهایت 28 گرم کربوهیدرات مصرف می کنید.

بهتر است برای آشنایی با نکات درج شده بر روی محصولات، اطلاعات بیشتری در مورد خواندن برچسب های مواد غذایی کسب کنید، نحوه خواندن برچسب های مواد غذایی مهم است و باید مراقب باشید که فریب نخورید .

نتیجه :

خواندن برچسب های مواد غذایی می تواند به شما در تعیین تعداد کربوهیدرات ها در مواد بسته بندی شده کمک کند.

کربوهیدراتها را با یک ردیاب تغذیه بشمارید

ردیاب تغذیه ابزاری فوق العاده برای پیگیری مصرف روزانه غذای شما است. بیشتر آنها به عنوان برنامه هایی برای تلفن های هوشمند و تبلت ها و همچنین بصورت آنلاین در دسترس هستند.

هنگام وارد کردن غذای خود برای هر وعده و میان وعده ، کربوهیدرات ها و سایر مواد مغذی به طور خودکار محاسبه می شوند.

برخی از محبوب ترین برنامه های ردیابی تغذیه عبارتند از MyFitnessPal ، SparkPeople ، FitDay و Cron-o-Meter.

این برنامه ها نیازهای غذایی  شما را بر اساس وزن ، سن و سایر عوامل محاسبه می کنند ، اما می توانید هدف روزانه کربوهیدرات خود را انتخاب کنید و در صورت دلخواه آن را تغییر دهید.

اکثر اطلاعات موجود در پایگاه داده های مواد غذایی قابل اعتماد است. با این حال ، به خاطر داشته باشید که برخی از این برنامه ها به افراد امکان می دهد اطلاعات تغذیه ای سفارشی را اضافه کنند که ممکن است همیشه دقیق نباشد.

نتیجه :

استفاده از یک برنامه ردیابی تغذیه یا برنامه آنلاین می تواند به شما در نظارت و تنظیم دقیق میزان مصرف کربوهیدرات کمک کند.

به یاد داشته باشید

اگر اطلاعات و ابزار مناسب در اختیار داشته باشید ، حرکت به یک سبک زندگی سالم کم کربوهیدرات می تواند بسیار آسان باشد.

اگر به دنبال  نحوه تهیه  رژیم غذایی کم کربوهیدرات هستید ، در این پایگاهها یک برنامه مفصل وعده غذایی کم کربوهیدرات برای مبتدیان ارائه شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی