سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

خواص میوه و سبزیجات بنفش,خواص مواد غذایی بنفش,خواص رنگ بنفش در خوراکی ها

در هنگام درمان یا بهبود یافتن از سرطان ، انتخاب مواد غذایی شما بسیار مهم است. درمان سرطان مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی می تواند عوارض جانبی زیادی ایجاد کند که با خوردن و نوشیدن میوه ها  می تواند بدترشده یا بهبود یابد. در این مطلب الودکتر چند نوع از بهترین میوه ها برای خوردن در طول درمان و بعد از درمان سرطان آورده شده است.

میوه مناسب برای افراد مبتلا به سرطان

استفاده از رژیم غذایی با غذاهای مغذی ، از جمله میوه ها ، به بدن شما در طول درمان سرطان از نظر ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها کمک می کند.

موز

موز می تواند یک رژیم غذایی عالی برای افرادی باشد که از سرطان بهبود می یابند.

تحمل آنها نه تنها برای افرادی که مشکل بلع دارند آسان است بلکه منبع خوبی برای بسیاری از مواد مغذی مهم ، از جمله ویتامین B6 ، منگنز و ویتامین C است .

علاوه بر این ، موزها حاوی نوعی فیبر به نام پکتین هستند که می تواند به ویژه برای افرادی که اسهال ناشی از درمان سرطان را تجربه می کنند مفید باشد .

از آنجا که موز سرشار از پتاسیم است ، همچنین می تواند به تقویت الکترولیتهای از دست رفته در اثر اسهال یا استفراغ کمک کنند.

علاوه بر این ،در مطالعات آزمایشگاهی مشاهده کرده اند که پکتین ممکن است در مقابل رشد و نمو سلولهای سرطانی روده بزرگ از شما محافظت کند .

بنابراین  گفته ، تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا پکتین موجود در موز می تواند رشد سلولهای سرطانی در انسان را کند کند.

گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای مغذی است که با آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده است.

علاوه بر تهیه یک دوز دلچسب از ویتامین C ، پروتئینامین A و پتاسیم ، سرشار از ترکیبات مفیدی مانند لیکوپن است.

لیکوپن یک کاروتنوئید است که دارای خواص ضد سرطانی قوی است. برخی تحقیقات حاکی از آن است که ممکن است برخی از عوارض جانبی منفی درمانهای سرطانی ، مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی را کاهش دهد .

در یک مطالعه در 24 بزرگسال ، مشخص شد که نوشیدن 17 اونس (500 میلی لیتر) آب میوه از مرکبات ، از جمله گریپ فروت ، باعث افزایش جریان خون به مغز می شود ، که می تواند به کاهش عوارض مغزی شیمی درمانی کمک کند.

به خاطر داشته باشید که گریپ فروت ممکن است با برخی از داروهای خاص تداخل داشته باشد ، بنابراین بهتر است قبل از افزودن آن به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید .

نتیجه :

گریپ فروت سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن است که خاصیت ضد سرطانی دارد و ممکن است برخی از عوارض جانبی درمان سرطان را کاهش دهد. همچنین نشان داده شده است که جریان خون به مغز را افزایش می دهد که ممکن است عوارض مغزی شیمیایی را کاهش دهد.

میزان قند میوه ها,قند میوه ها,میزان قند میوه

سیب

سیب نه تنها یکی از محبوب ترین میوه ها بلکه یکی از مغذی ترین مواد مغذی است.

هر وعده سرشار از فیبر ، پتاسیم و ویتامین C است همه اینها می توانند برای بهبود سرطان مفید باشند.

فیبر موجود در سیب می تواند باعث منظم شدن و نگه داشتن مواد غذایی در دستگاه گوارش شما شود.

پتاسیم بر تعادل مایعات شما تأثیر می گذارد و می تواند به جلوگیری از احتباس مایعات کمک کند که یک عارضه مشترک برخی از انواع شیمی درمانی است .

در نتیجه ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان برای حمایت از عملکرد سیستم ایمنی و مبارزه با رشد سلول های سرطانی عمل می کند.  

نتیجه :

سیب سرشار از فیبر ، پتاسیم و ویتامین C است از این رو می توانند به ارتقاء منظم ، کاهش احتباس مایعات و سلامت بدن کمک کنند.

لیمو

لیموها که به دلیل طعم ترش و عطر مرکبات آنها تایید شده اند غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در هر وعده است.

آنها به ویژه از نظر ویتامین C بسیار ؛ حاوی مقادیر زیادی پتاسیم ، آهن و ویتامین B6 هستند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که عصاره لیمو ممکن است به جلوگیری از رشد چندین نوع سلول سرطانی کمک کند.  

برخی از مطالعات حیوانی همچنین نشان می دهد که برخی ترکیبات موجود در لیمو ، از جمله لیمونن ، می توانند روحیه شما را تقویت کرده و برای مقابله با افسردگی و اضطراب با استرس مبارزه کنند.

در حالی که تحقیقات بیشتری برای تأیید این یافته ها در انسان مورد نیاز است ، استفاده از لیمو در نوشیدنی ها و دسرهای مورد علاقه شما ؛  به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می تواند سودمند باشد.

نتیجه :

نشان داده شده است که لیموها رشد سلولهای سرطانی را در مطالعات آزمایشگاهی مهار می کنند. آنها همچنین حاوی ترکیباتی هستند که ممکن است روحیه شما را تقویت کرده و سطح استرس شما را کاهش دهد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی