سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

مواد غذایی چرب اما مفید

به نظر شما ممکن است به ماست حساسیت داشته باشید؟ این کاملاً ممکن است ! ماست یک محصول از شیر است و حساسیت به شیر یکی از شایع ترین آلرژی های غذایی است. شیر شایع ترین حساسیت غذایی در نوزادان و کودکان است با این حال ، حتی اگرحساسیت نداشته باشید، شرایط دیگری با علائم مشابه ممکن است وجود داشته باشد. اگر فکر می کنید در ماست مشکلی دارید ، پزشک می تواند در تعیین مراحل بعدی به شما کمک کند. در ادامه در مورد دلایل احتمالی عدم تحمل ماست بیشتر بدانید.

حساسیت به شیر

یک واکنش آلرژیک پاسخ بدن شما به یک پروتئین خاص غذایی است که آن را یک تهدید می داند. آلرژی ماست در واقع به خاطر حساسیت به شیر است.

حساسیت به شیر گاو در کودکان کم است. این بیماری 2.5 درصد کودکان زیر 3 سال را مبتلا می کند. در نهایت اکثر کودکان از این آلرژی در امان هستند.

علائم یک واکنش آلرژیک اغلب در طی دو ساعت از مصرف خوراکی رخ می دهد. این شامل:

  • ورم
  • خارش
  • درد شکم
  • استفراغ

برخی از آلرژی های شیر می توانند به یک واکنش تهدید کننده زندگی بنام آنافیلاکسی منجر شوند. پزشک ممکن است از شما یا فرزندتان بخواهد که یک دستگاه تزریق خودکار اپی نفرین را انجام دهد.

درمان علائم حساسیت به شیر خفیف شامل آنتی هیستامین های کوتاه مدت مانند دیفن هیدرامین (بنادریل) یا آنتی هیستامین های با عملکرد طولانی تر است که شامل موارد زیر است:

  • هیدروکلراید ستیریزین (Zyrtec)
  • fexofenadine (Allegra)
  • لوراتادین (کلاریتین)

اگر حساسیت به شیر دارید ، نمی توانید ماست بخورید. همچنین از شما خواسته می شود از تمام شیرها یا محصولاتی که دارای شیر هستند مانند پنیر و بستنی اجتناب کنید.

عدم تحمل لاکتوز

حساسیت به شیر مانند عدم تحمل لاکتوز نیست. آلرژی یک واکنش ایمنی به پروتئین های موجود در شیر است. اگر دچارعدم تحمل لاکتوز هستید ، بدن شما توانایی تجزیه لاکتوز ، یا همان شکر شیر در روده کوچک شما را ندارد.

باکتری های موجود در روده شما وقتی تخریب نمی شوند لاکتوز را تخمیر می کنند. علائم عدم تحمل لاکتوز شامل موارد زیر است:

  • گازمعده
  • درد شکم
  • نفخ
  • اسهال

ماست یونانی

این علائم می تواند در هر زمان از 30 دقیقه تا چند ساعت پس ازمصرف لبنیات ظاهر شود.

عدم تحمل لاکتوز بسیار رایج است و تقریباً 65 درصد از جمعیت جهانی را تحت تأثیر قرار می دهد.

اگر دارای عدم تحمل لاکتوز هستید ، ممکن است بتوانید ماست را بهتر از شیر یا خامه تحمل کنید.

 دلیل این است که ماست لاکتوز کمتری نسبت به بیشتر محصولات لبنی دارد. همه به لبنیات متفاوت پاسخ می دهند ، بنابراین تحمل شما ممکن است متفاوت از شخص دیگری که تحمل لاکتوز را ندارد، باشد.

ماست یونانی نسبت به ماست معمولی لاکتوز کمتری دارد زیرا بیشتر از کشک برداشته می شود. ماست یونانی یکی از غذاهای لبنی آسان هضم است.

 فقط مطمئن شوید که "کنسانتره پروتئین آب پنیر" در لیست مواد موجود نیست. این گاهی برای افزایش پروتئین اضافه می شود ، اما باعث افزایش محتوای لاکتوز نیز می شود.

همچنین در بعضی موارد عدم تحمل لاکتوز با مصرف قرصهای جایگزین آنزیم لاکتوز قابل درمان است.البته شیر لبنیاتی بدون لاکتوز نیز ممکن است در دسترس باشد.

علل دیگری که باید در نظر گرفته شود

بعضی اوقات بعد از خوردن ماست ، علائم شما ممکن است شبیه به یک واکنش آلرژیک باشد اما آزمایش خون ممکن است غیراز این را نشان دهد.

ممکن است چشمان آبکی شما یا احتقان بینی پاسخ بدن شما به هیستامین موجود در ماست باشد.

هنگامی که بدن شما هیستامین ایجاد می کند ، باعث علائم واکنش آلرژیک می شود. هیستامین در بسیاری از غذاها نیز یافت می شود ، از جمله:

  • ساردین
  • ماست
  • سایر غذاهای تخمیر شده

جایگزین های لبنی

جایگزین های لبنی امروزه در بیشتر فروشگاه های مواد غذایی رایج است. کره بدون لبنیات یا کره وگان ، شیرهای گیاهی و ماست و پنیرهای وگان همه گزینه هایی برای کسانی است که دارای حساسیت به شیر هستند ، البته تا زمانی که آلودگی متقابل با محصولات حاوی شیر وجود نداشته باشد.

.با پزشک خود مشورت کنید

اگر فکر می کنید آلرژی ماست دارید ، برای تشخیص به پزشک مراجعه کنید. ممکن است حساسیت به شیر داشته باشید یا ممکن است دچار عدم تحمل لاکتوز باشید.

اگر علائم شما همچنان پابرجاست ، به خصوص در صورت بروز علائمی که شبیه آنافیلاکسی است ، مانند تنفس با مشکل روبرو شوید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی