سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

بیماری های کبدی کودکان

دراواسط شب کودک شما تحریک پذیر است ، به نظر می رسد که درتغذیه و بلع ناراحت است ، و گریه آنها مداوم است. شما به گلو درد شک کرده اید و نگران هستید که می تواند چیزی جدی تر مانند استرپ یا لوزه باشد. گلو درد یا خراشیده شدن به ندرت یک نیاز اورژانس پزشکی است ، اما همچنان ممکن است برای والدین جدید نگران کننده باشد. اولین قدم شما این است که به علائم کودک خود توجه کنید و از مراقب آنها باشید.

به پزشک متخصص اطفال خود در مورد تمام علائم کودک اطلاع دهید. این به پزشک کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا نیاز است که کودک شما را معاینه کند یا اینکه شما باید آنها را در خانه برای استراحت و بهبود نگه دارید.

چه موقع به دنبال کمک اضطراری باشید

اگر کودک شما در تنفس یا بلع مشکل دارد ، سریعاً از پزشک معالج کمک بگیرید.

علل شایع گلودرد در نوزادان

تعدادی از دلایل عمده برای گلودرد در نوزادان وجود دارد، که در ادامه این مطلب به آن پرداخته شده است.

سرماخوردگی

گلو درد در نوزادان اغلب به دلیل عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی ایجاد می شود. علائم اصلی سرماخوردگی احتقان بینی و آبریزش بینی است. این علایم، ممکن است علاوه بر علائم گلودرد در کودک شما باشد.

به طور متوسط ​​، نوزادان ممکن است در اولین سال زندگی خود تا هفت بارسرماخوردگی داشته باشند زیرا سیستم ایمنی بدن آنها در حال رشد و تکامل است  .

اگر احساس می کنید کودک شما سرماخوردگی دارد ، ممکن است بخواهید کودک  را برای مراقبت ؛ درمنزل نگه دارید ، اگر کودک شما تب دارد بیشتر مراقب باشید. یک قانون در بیشتر مراکز مراقبت از کودک این است که کودک خود را در حالی که تب فعال دارد در مدت 24 ساعت بعد از قطع تب ، در خانه نگه دارید.

به نظر می رسد تب برای آنها واقعا ناراحت کننده هستند. اگر کودک شما زیاد گریه می کند یا به نظر می رسد رفتارشان طبیعی نیست ، آنها را در خانه نگه دارید.

اگر می خواهید مراقبت از فرزند خود را در طی روز انجام دهید باید خط مشی های مناسبی را برای اینکار بررسی و در نظر بگیرید  کودک بیمارشما در این دوران  ممکن است نیازهای اضافی برای نگهداری در خانه داشته باشند.بیشتر به کودک توجه نمایید.

بیماری های غدد و متابولیک کودکان

تونسیلیت

ممکن است نوزاد شما دچار لوزه های ملتهب باشد. تونسیلیت معمولاً در اثر عفونت ویروسی ایجاد می شود.

اگر کودک شما دچار لوزه ملتهب است ، ممکن است علاقه ای به تغذیه نداشته باشد. آنها همچنین ممکن است این علایم را داشته باشند:

  • مشکل در بلع غذا
  • افتادگی بیش از حد معمول
  • تب داشتن
  • داشتن صدای خراشیده

پزشک متخصص اطفال در صورت لزوم ممکن است استامینوفن ایبوپروفن نوزاد را تجویز کند. اگر کودک شما قادربه خوردن مواد جامد است ، باید از غذاهای نرم استفاده کند.

هنگام تصمیم گیری برای حفظ و مراقبت از کودک ، برای سرماخوردگی همان دستورالعمل های ذکر شده در بالا  را دنبال کنید.

بیماری دست ، پا و دهان

بیماری دست ، پا و دهان در اثر ویروس های مختلف ایجاد می شود و در کودکان زیر 5 سال شایع است. علائم ممکن است شامل تب ، گلودرد و درد دهان باشد. کودک شما ممکن است در دهان تاول و زخم نیز داشته باشد. اینها ممکن است بلعیدن را دشوار کند.

همچنین به احتمال زیاد شاهد برآمدگی قرمز روی دست ، پا ، دهان یا باسن کودک خواهید بود.

در صورت لزوم ممکن است پزشک متخصص برای اطفال شما مایعات ، استراحت و استامینوفن یا ایبوپروفن نوزاد را توصیه کند.

بیماری دست ، پا و دهان بسیار مسری است. کودک خود را تا زمانی که بثورات از بین نرود ، برای مراقبت ؛ کودک را در خانه نگه دارید ، ممکن است 7 تا 10 روز طول بکشد. حتی بعد از گذشت چند روزاز بیماری، تا زمانی که بثورات بهبود یابد ، همچنان مسری است.

گلو استرپت

گلو استرپ نوعی لوزه است که در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می شود. اگرچه در کودکان زیر 3 سال غیر معمول است ، اما هنوز هم یک دلیل احتمالی برای گلودرد است.

علائم گلو استرپت در نوزادان ممکن است شامل تب و لوزه های بسیار قرمز باشد. همچنین ممکن است غدد  لنفاوی متورم را روی گردن آنها احساس کنید.

اگر گمان می کنید که کودک شما گلودرد دارد ، با پزشک متخصص اطفال خود تماس بگیرید. آنها می توانند یک روش تشخیص بیماری را برای گلو انجام دهند. در صورت لزوم ممکن است آنتی بیوتیک ها را تجویز کنند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی